Spolupráce

Z úspěšného franšízanta regionálním manažerem

Z úspěšného franšízanta regionálním manažerem

Tak začíná příběh Zdeňka Antla, který až do nedávna vedl svůj obchod na pražské Ořechovce. Nyní přijal nabídku na pozici Regionálního manažera obchodní sítě Žabka, kde bude moci zúročit všechny své zkušenosti z vedením vlastního obchodu.

Potraviny byly pro Zdeňka vždy výzvou, už proto, že sám dlouho pracoval v maloobchodě. K tomu, aby si otevřel vlastní obchod, ho přesvědčily hlavně podmínky franšízové smlouvy, kdy za malou vstupní investici, která je při ukončení vratná, získal hotovou prodejnu včetně zařízení a zásob.

K podnikatelskému úspěchu je pak nezbytné, aby byl člověk pracovitý, odpovědný a měl obchodního ducha. Nezbytná je podle Zdeňka spolehlivost. Franšízant totiž neobdrží pouze provozovnu, ale získá i licenci na značku „Žabka“ a tu by měl umět rozvíjet a také zachovávat její dobré jméno.

Se zájmem sleduje i proměnu celého odvětví maloobchodu. „Zákazník stále více vyžaduje kvalitu, a pokud je zboží skutečně kvalitní, cena je až na druhém místě. V minulosti tomu bývalo naopak,“ říká Zdeněk. Tomu se uzpůsobuje i sortiment, který se neustále rozšiřuje a zkvalitňuje. Trendem poslední doby jsou zdravé potraviny, zejména bio potraviny, bez lepku, laktózy, müsli, cereálie a v neposlední řadě čerstvá zelenina a ovoce včetně exotického. Zároveň si velmi dobře uvědomuje konkurenční prostředí, na které je třeba reagovat na změny či rozšíření sortimentu. Zmiňuje i důležitý nástroj, kterým je podle někoho komunikace a zpětná vazba.

Žabce věští světlou budoucnost. „Vývoj trhu vidím v rozvoji malých prodejen, koloniálů a prodejen s úzkou specializací. Zákazník chce být hýčkán a rád se vrací do „své prodejny“ kde vládne osobní přístup a rodinná atmosféra. Toto spotřebiteli supermarket neposkytne.“

Ve své nové roli regionálního manažera chce využívat hlavně svou znalost problematiky z obou stran.